
- Hjem
- Selskapsstyring
Selskapsstyring
Ansvarlig ledelse
Engasjement
Nøkkelen til å nå våre bærekraftsmål er en ledelse som tar ansvar. Uten et tydelig engasjement fra ledelsen vil vi ikke kunne drive de endringene som kreves for vår måloppnåelse. Derfor er vi forpliktet til å lede med ansvar og integritet, og til å sikre at bærekraft integreres i alle deler av vår virksomhet.
Åpenhet og dialog
Vår ledelse tar ansvar ved å sette ambisiøse, men realistiske mål, sikre nødvendige ressurser, og følge opp tiltak som driver oss fremover. Vi prioriterer åpenhet og dialog, både internt og eksternt, for å sikre at alle våre beslutninger er godt fundert og i tråd med våre verdier.
Ledestjerne
En ansvarlig leder viser vei for hele organisasjonen, og skaper en kultur der bærekraft ikke bare er et mål, men en del av vår daglige drift. Dette engasjementet fra toppen av organisasjonen er avgjørende for at vi skal lykkes med våre ambisjoner om å redusere miljøpåvirkningen, styrke sosial forhold, og sikre økonomisk bærekraft på lang sikt.
Våre mål for selskapsstyring
0
Korrupsjonssaker
0
Brudd på etiske retningslinjer
0
Varsler om kritikkverdige forhold

FNs bærekraftsmål
Nordic Infrastructure Group har valgt ut tre av FNs bærekraftsmål som vi aktivt jobber med:
Mål 9: Bygge solid infrastruktur og fremme inkluderende og bærekraftig industrialisering og innovasjon
Delmål 9.4: Innen 2030 oppgradere infrastruktur og omstille næringslivet til å bli mer bærekraftig, med mer effektiv bruk av ressurser og mer utstrakt bruk av rene og miljøvennlige teknologiformer og industriprosesser, der alle land gjør en innsats etter egen evne og kapasitet
Mål 11: Gjøre byer og lokalsamfunn inkluderende, trygge, robuste og bærekraftige
Delmål 11.2: Innen 2030 sørge for at alle har tilgang til trygge, tilgjengelige og bærekraftige transportsystemer til en overkommelig pris og bedre sikkerheten på veiene, særlig ved å legge til rette for kollektivtransport og med særlig vekt på behovene til personer i utsatte situasjoner, kvinner, barn, personer med nedsatt funksjonsevne og eldre
Mål 12: Sikre bærekraftig forbruks- og produksjonsmønstre
Delmål 12b: Utvikle og innføre metoder for å måle effekten av bærekraftig reiseliv som skaper arbeidsplasser og fremmer lokal kultur og lokale produkter
Ti prinsipper for et ansvarlig næringsliv
UN Global Compact
Som en del av ININ Group er Nordic Infrastructure Group og tilhørende datterselskaper medlem i UN Global Compact, og forpliktet til å etterleve deres ti prinsipper for et ansvarlig næringsliv.
Menneskerettigheter
Prinsipp 1: Virksomheter skal støtte og respektere vern om internasjonalt anerkjente menneskerettigheter, og
Prinsipp 2: påse at de ikke medvirker til krenkelser av menneskerettighetene.
Arbeid
Prinsipp 3: Virksomheter skal holde organisasjonsfriheten i hevd og sikre at arbeidstagers rett til å føre kollektive forhandlinger anerkjennes i praksis, og
Prinsipp 4: avskaffe alle former for tvangsarbeid, og
Prinsipp 5: sikre reell avskaffelse av barnearbeid, og
Prinsipp 6: sikre at diskriminering i arbeidslivet avskaffes.
Miljø
Prinsipp 7: Virksomheter skal støtte en føre-var-tilnærming til miljøutfordringer, og
Prinsipp 8: ta initiativ til å fremme økt miljøansvar, og
Prinsipp 9: oppmuntre til utvikling og bruk av miljøvennlig teknologi.
Antikorrupsjon
Prinsipp 10: Bedrifter skal bekjempe enhver form for korrupsjon, inkludert utpressing og bestikkelser.
Slik jobber vi med bærekraft

ISO-sertifiseringer
Nordic Infrastructure Group er sertifisert i henhold til ISO:14001 og ISO:9001, og arbeider systematisk med miljø- og kvalitetsledelse.
NS-EN ISO 14001:2015 – ledelsessystem for miljø
Nordic Infrastructure Group er sertifisert i henhold til NS-EN ISO 14001:2015. Det er et synlig bevis på at vi jobber med miljøstyring, og at all virksomhet i Nordic Infrastructure Group skal gjennomføres med tanke på å beskytte miljøet. Vi skal også forebygge eller dempe uheldig miljøpåvirkning.
NS-EN ISO 9001:2015 – ledelsessystem for kvalitet
Nordic Infrastructure Group er sertifisert i henhold til NS-EN ISO 9001:2015, og tilfredsstiller internasjonale krav til god kvalitetsledelse. Vårt ledelsessystem for kvalitet og miljøstyring er prosessorientert, og legger vekt på løpende forbedringer og kundetilfredshet. Systemet er tilpasset alle virksomhetsprosesser som påvirker kvalitet- og miljøledelse.